Skip to main content


Debiutancki album Linnei Hjertén, zatytułowany „Nio systrar” („Dziewięć sióstr”), narodził się z połączenia szwedzkich melodii ludowych i muzyki ritual ambient. To niewerbalna inwokacja pradawnej energii, brama psychoakustyczna do zmienionych stanów świadomości.

Każdy z dziewięciu utworów wprowadza nas głębiej w cykl duchowej śmierci i odrodzenia, odsłaniając stare, by uczynić miejsce dla nowego. Z muzyczną dojrzałością daleko wykraczającą poza jej lata, Hjertén wykorzystuje eteryczne piękno Dead Can Dance, czarujące śpiewy Kari Rueslåtten oraz minimalistyczną atmosferę nordycką znana z twórczości Forndom.

„Nio systrar” zostanie wydany przez Nordvis na CD i w formie cyfrowej 12 stycznia 2024 roku. Album został nagrany, wyprodukowany i zmiksowany przez Linneę Hjertén, a próbki i dodatkowe nagrania dostarczył Ludvig Swärd (Forndom). Mastering przeprowadził Tore Stjerna w Necromorbus Studio.

Jako naturalne rozszerzenie swoich praktyk duchowych Linnea Hjertén doszła do momentu, kiedy jej melodie musiały wyjść poza granice prywatnego sanktuarium. Jej kompozycje początkowo spełniały wiele funkcji: były siłą uspokajającą, wzmocnieniem energii i manifestacją intencji uwolnienia tego, co już jej nie służy.

Z miłością do różnorodnych gatunków muzycznych – od ambientu po folk, od jazzu po różne odmiany metalu – jej muzyka opiera się na jakości dźwięku i celu, a nie na stylu. Dzięki wykształceniu w dziedzinie inżynierii dźwięku Linnea czerpie radość z twórczej podróży od wewnętrznej melodii do finalnej produkcji, odkrywając dokładne narzędzia potrzebne do stworzenia doskonałego przestrzeni muzycznej.

Linnea komentuje:

W większości przypadków, gdy komponuję muzykę, dzieje się to, gdy melodia przychodzi do mnie w różnych kontekstach. Melodia jest historią. Jest to głównie intuicja – ale gdy rozwijam kompozycję, automatycznie stosowane są pewne zasady teorii muzycznej, które poznałam w trakcie nauki. To po prostu narzędzie.

Większość „Nio systrar” została nagrana w mojej małej szafie, z wyłączonymi światłami i zamkniętymi drzwiami. W takim otoczeniu czuję bliskość swojego głosu, którą odczuwam tylko w samotności i ciemności. Moja uwaga skupia się na intencji, którą wkładam w fale dźwiękowe. Całość została również przezemnie zmiksowana i wyprodukowana w domu; moje mieszkanie to miejsce, gdzie łączą się muzyka i magia. Składa się głównie z książek, ołtarzy i instrumentów.

Pre-save/sale link:

https://nordvis.lnk.to/NVP165

Oracle
17531 tekstów

Sarkazm mu ojcem, ironia matką i jak większość bękartów jest nielubiany. W życiu nie trzymał instrumentu w ręku, więc teraz wyżywa się na muzykach. W obiektywizm recenzencki wierzy w takim samym stopniu jak we wniebowstąpienie, świętych obcowanie i grzechów odpuszczenie.

Skomentuj