Origin – wywiad wideo z Paul’em Ryan’em na temat „Abiogenesis – A Coming Into Existence”

 

Amerykańscy death metalowcy z ORIGIN upublicznili wywiad wideo z Paul’em Ryan’em, założycielem zespołu. Muzyk wypowiada się na temat nadchodzącego krążka „Abiogenesis – A Coming Into Existence”, który ukaże się 3 Maja nakładem Agonia Records. Link dostępny jest tutaj: 

Album „Abiogenesis – A Coming Into Existence” ma dla zespołu szczególne znaczenie. Został nagrany i odtworzony z oryginalnych kompozycji pochodzących z lat 1991 – 1996, które nie zostały nigdy wcześniej wydane ani oficjalnie zarejestrowane. Są to najwcześniejsze dokonania ORIGIN, jeszcze sprzed czasu oficjalnego powstania formacji w 1997. 
Na „Abiogenesis – A Coming Into Existence” składa się łącznie dwanaście utworów. Pierwsze osiem to nowe, do tej pory niewydane utwory, powstałe w ramach czasowych określonych przez ORIGIN jako „Necrotomy” (okres 1990-1991) oraz „Thee Abomination” (1992-1993). Kolejne cztery to zremasterowana wersja pierwszej oficjalnej epki zespołu z 1998, która nigdy nie była ogólnie dostępna. „A Coming Into Existence”, bo tak nazywa się epka, była pierwszym nagraniem death metalowym na którym pojawiło się technika perkusyjna określana mianem „gravity blast”. Epka została dołączona do „Abiogenesis” z myślą o fanach formacji oraz kolekcjonerach, a także jako dopełnienie wczesnych dokonań ORIGIN.     

Album „Abiogenesis” został w całości nagrany przez gitarzystę i założyciela ORIGIN, Paula Ryana, który odtworzył cały materiał z pierwszych lat ORIGINnajlepiej jak umiał. Nagrania trwały od 2013 do 2018 roku.

Jak komentuje Paul Ryan: „Na przestrzeni lat ludzie pytali mnie, jak doszło do powstania Origin, tak nagle i w zasadzie znikąd. Abiogenesis to w założeniu odpowiedź na te pytania i podsumowanie samych początków Origin. Spędziłem większość swojej młodości na koncertach oraz na doskonaleniu swoich umiejętności jako muzyk, gdzie tylko było to możliwe. Komponowałem to, co mój ojciec określał mianem ‚diabelskiego hałasu’, jako że pasjonowałem się death metalem w najwyższym stopniu. Tylko to chciałem zawsze robić. Ten album to wyraz wielu straconych okazji, ponieważ w ciągu lat tak jakoś wyszło, że nie udało nam się nagrać tych utworów wcześniej i wydać (widocznie ta muzyka powinna pozostać w podziemiu). Tak więc są to najwcześniejsze kreacje jakie powstały”.  

Paul kontynuuje: „Nie jest to jednocześnie obecny kierunek Origin, a jedynie próba odtworzenia jego zaczątków. Postarałem się najlepiej jak umiałem odtworzyć te utwory i ich styl. Chciałbym przy okazji wspomnieć i podziękować, tym oto osobom, bez których Origin nigdy by nie powstał: Dean Jones, Drew Bray, Mark Manning, Jaime Serrano, Steve Bradley, Jerry Bradley, George Fluke, Clinton Appelhanz, Jeremy Turner, Judd Mason oraz Payam Pourmirza”.

Muzyka na „Abiogenesis” to przejaw inspiracji (w czasie, gdy kompozycje te powstawały) najcięższymi brzmieniami lat 80-tych i 90-tych, które wyszły spod skrzydeł takich wytwórni jak Metal BladeRelativityEaracheCombatRoadrunner czy Relapse. Jest to również wyraz fascynacji  lokalną sceną Kansas i ościennych stanów (m.in. zespołami takimi jak Excessive StrainPsychosisThe Socio Pathetic’sAehraidDevice Public Assassian czy Nasferatu)Paul dodaje: „Te zespoły nigdy nie stały się rozpoznawalne na scenie narodowej, ale stanowiły dla mnie olbrzymią inspirację i zaskrabiły sobie mój szacunek przez swój talent, który mogłem obserwować na żywo. Popchnęły mnie do tworzenia własnej muzyki. Osobiście chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy byli z Origin od najmłodszych lat, tym którzy dołączyli do nich po drodze, oraz tym którzy w tym momencie odkrywają naszą muzykę”. 

Album „Abiogenesis” został skomponowany pomiędzy 1990 i 1993 i nagrany pomiędzy 2013 i 2018. Nad nagraniami, które odbyły się w Hyde Street Studios w San Francisco (Kalifornia), czuwał David Nollac, a ostateczny miks i mastering to zasługa wieloletniego współpracownika ORIGINRoberta Rebecka. Ten ostatni zremasterował bonusową epkę „A Coming Into Existence” w 2018, na potrzeby tego wydania (oryginalnie została ona nagrana, zmiksowana i zmasterowana przez Roberta Rebecka w Mercy Studios, w 1998). Album zdobi okładka przedstawiająca zdjęcie „Pilarów Powstania”, pochodzące z nowego teleskopu kosmicznego Hubble‚a.

Utwory:
„Abiogenesis”
1. Insanity*
2. Mauled**
3. Autopsied Alive**
4. Spastic Regurgitation*
5. Bleed as Me*
6. Mind Asylum*
7. Infestation*
8. Murderer**

„A Coming Into Exitsence”
9. Lethal Mainpulation the bone crusher chronicles***
10. Sociocide***
11. Manimal Instincts***
12. Inner Reflections The Pain from Within***

* Necrotomy (pre-Origin) 1990-91.
**Thee Abomination (pre-Origin) 1992-93.
*** Origin 1997-98.

Formaty albumu:
– Digipack CD.
– Limitowany slipcase CD.
– Limitowany czarny winyl.
– Limitowany neonowy zielony winyl.
– Limitowany galaktyczny niebieski winyl.
– Pliki cyfrowe.
– Koszulka.

ORIGIN powstał oficjalnie w Kansas (USA) w 1997 i uchodzi za jeden z czołowych zespołów wykonujących techniczny death metal. Jego muzyka jest niezwykle precyzyjna, brutalna i wzmocniona elementami grindcoru i groove. Od czasu powstania, zespół zagrał ponad 100 tras koncertowych w Ameryce Północnej, ale grał także w Europie, Azji, Nowej Zelandii czy Australii. W ostatnim czasie zagrał japońską trasę razem z The Crown, a nieco wcześniej amerykańską trasę z Morbid Angel oraz europejską z Rings Of Saturn. Ich najnowszy album „Unpraralleled Universe” ukazał się w 2017 i został bardzo dobrze przyjęty, co przełożyło się na miejsce w pierwszej dziesiątce notowania  Billboard Heatseekers Chart.

ORIGIN to:
Paul Ryan – gitara, wokal wspierający.
John Longstreth – perkusja.
Mike Flores – bass i wokal wspierający.
Jason Keyser – wokal.

„Abiogenesis” (skład studyjny):
Paul Ryan – wokal, gitara, bass, perkusja.

„A Coming Into Existence” (skład studyjny):
Paul Ryan – gitara, wokal wspierający.
Mark Manning – wokal.
Jeremy Turner – gitara, wokal wspierający.
Clint Appelhanz – bass.
George Fluke – perkusja.

Autor

10998 tekstów dla Chaos Vault

Sarkazm mu ojcem, ironia matką i jak większość bękartów jest nielubiany. W życiu nie trzymał instrumentu w ręku, więc teraz wyżywa się na muzykach. W obiektywizm recenzencki wierzy w takim samym stopniu jak we wniebowstąpienie, świętych obcowanie i grzechów odpuszczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *